Постенето през месец Шеввал

Posted by Admin неделя, август 11, 2013, under ,, |

 Постенето през месец Шеввал

İftara doğruВъпрос: След месец Рамадан, какво е значението на оруча през месец Шеввал?
Отговор:
Да се държи оруч винаги е севап. Хадис, (Оручът е щит, който предпазва от огъня на ада) . (Бухари)


Има награда за всеки държан оруч. Хадис-и Шериф казва:
(Който говее през месец Рамадан, и още шест дена през месец Шеввал, ще се пречисти от
греховете си така, както майка му го е родила.
.) [Табарани]

(Който говее през месец Рамадан, и после още шест дена през месец Шеввал, ще се брои че е говял една година.) [Ибн Мадже]

Абу Еюб (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза:
„Който говее в Рамазан и след това говее шест дена в месец Шаууал – все едно е говял цяла година.”(Муслим, Тирмизи, Ебу Дауд и Ахмед)

(Оручът на месец Рамадан се счита за десет месеца награда, и шестте дена оруч след Рамадан се счита за два месеца награда, съответно наградата става за една година.)
 [Ибн Хузейме]

По-добре е тези шест дена оруч, веднага след байряма да се говеят. Допустимо е, и с прекъсване да се говее. Онзи, който е пропуснал дни през месец Рамазан, трябва да се направи нийет (възнамерение) и за каза.Но най-добре каза оручите в понеделник и четвъртък да се държат. Три Хадис-и Шерифа гласят:
(Делата се представят пред Аллах в понеделник и четвъртък. И аз бих искал да съм оручлия когато представям моите дела.) [Тирмизи]

(Държа оруч в понеделник и четвъртък, защото в тези дни се опрощават греховете.) [Муслим]

И е казал Пратеникът на Аллах (с.а.с):
(Вратите на Дженнета се отварят в понеделник и в четвъртък.) [Муслим]

Въпрос: Навлязохме в месец Шаввал. Започнах шестте дни оруч. Понеже бях неразположена, и имаше дни в които не съм говяла по време на Рамазана.Това са 7 дена.Тези  6-дена оруч ще заместват ли тези 7 дни? Или трябва да говея 13дена?
Отговор: Когато говеете 6 дена от месец Шеввал, направете нийет (възнемерение) и за пропуснатите 7 дни каза. Така като държите 7 дена, вие ще се издължите за пропуснатите каза, и севапа (наградата) от 6 дни ще спечелите.Например с нийета (Възнемерявам в името на Аллах, днес да държа нафиле и каза оруч)

Въпрос: Тези шест дена оруч в месец Шеввал ги държах един след друг с (с нийет за каза и нафиле оруч). Някои хора казват, че трябва да се говеят в дните понеделник и четвъртък. Но без зла умисъл си казах (по-добре да ги държа шест дена под ред и да се отърва от задълженията си). Има ли нещо лошо в това?
Отговор
Възможно ли човек да държи оруч с лоши намерения? Казали сте си така, защото сте сметнали, че това (оруча) е ваш дълг и трябва да се издължите. При молитвата намаз същото се мисли (казва). (Чакай да кланям каза намаза, че да се отърва от него) това не означава злонамереност, а означава да се отървем от дълга възможно най-скоро.

Въпрос: Ние със съседите държахме тези шест дена оруч. Една жена каза,че ако жените имат каза (пропуснат през Рамазан) оруч, не можели да държат нафиле оруч. Това вярно ли е?
Отговор: Който има пропуснат (каза) намаз, той не може да кланя нафиле или суннет намаз.Но оруч може да държи, защото до следващия Рамазан може да се издължи с каза оруч. Но когато говее тези шест дена нафиле оруч, ако направи нийет и за каза, ще се счита че хем шестте дена е говял, хем за каза оруча се е издължил.
Въпрос: Озни, който говее шест дена  в месец Шеввал, може ли в които си дни иска да говее?
Отговор:
Да, в рамките на 30 дни шест дена да се говее.

Въпрос: Започнах да говея шестте дена. Втория ден днес ще говея. Но снощи бях малко изморен, ядох и така легнах. Щом се събудих сутринта, аз се сетих, че не бях направил нийета (възнемерение). Въпреки това, преди лягане казах на жена си "ще ставам утре и и следващите дни за сахур защото ще говея  Това счита ли се за нийет?
Отговор
Щом сте яли с намерението за оруч, това се приема за ниейт. Дори и когато бързате да пиете и да направите нещо преди да настъпи времето на оруча, това също се счита за вънамерение.

Фетва:Mehmet Ali Demirbaş ходжа

Говеене през месец Шауал (Шеввал)


 

 Абу Еюб (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза:

„Който говее в Рамазан и след това говее шест дена в месец Шаууал – все едно е говял цяла година.”

(Муслим, Тирмизи, Ебу Дауд и Ахмед)

Когато човек говее в Рамазан, получава за всеки ден десеторна награда и след като говее още шест дена през месец Шаууал, стават общо триста и шестдесет дена, т.е. говял е цяла година.



Дните след месец Рамазан
След свещения месец Рамазан за мюсюлманите настъпва месец Шеввал. Той също е един специален месец, защото напомня на вярващите някои религиозни обязаности. На първо място той ни напомня за приготовленията за хадж. Защото месеците след Рамазан се считат за месеци на поклонението хадж. Кандидатите за хаджии се вълнуват за предстоящото пътуване и докато тръгнат на път, задават въпроси и събират знания да извършат поклонението така, както подобава. В същото време не забравят, че и в месец Шеввал се говее. И то такова говеене, че този, който говее само шест дни в месеца, сякаш е говял цяла година. Когато учените споменават този факт, те допълват:
- В знаменията се посочва, че за всяка добрина има десет благодеяния (севап). Постилият трийсет дена в месец Рамазан ще спечели триста благодеяния. А този, който говее шест дни през Шеввал, ще спечели шейсет и по този начин благодеянията стават сто и шейсет или една година. А на тези, които си задават въпроса дали е възможно за толкова малко говеене да се спечели толкова много севап, може да кажем:
- Никой да не съпоставя своята стиснатост с безкрайното благоволение и щедрост на Всевишния. Достатъчно е намеренията на хората да бъдат добронамерени, защото нашият Създател, на когото милосърдието му е повече от гнева, желае да опрости хората. Затова е и отредил за малкото служене (ибадет) да има такава голяма награда.
Това говеене може да не е последователно, а да бъде разпределено в месеца.
Но тези, които поради някаква причина не са успели да говеят в месец Рамазан и са пропуснали няколко дни, е редно да говеят задължителните пропуснати дни. След това могат да говеят и шестте дни.
Друг въпрос, който е редно да уточним, е въпросът за годежа и женитбата между двата празника Байрам. Някои твърдят, че да се прави годеж и да се ожени човек между двата празника води до неразбирателство и спорове в семейството. Учудващо е, че подобни твърдения съществуват и в други периоди. И преди исляма, по времето на т.нар. невежество, е имало подобни твърдения. Истината за този въпрос ние научаваме от Хазрети Айше, която е казала:
- Хората не трябва да вярват на твърдения, че не е редно да се сгодяват или женят между два празника Байрам. Ако имаше подобна забрана, аз не трябваше да бъда сгодена. А нашата женитба с Пратеника на Аллах се извърши през месец Шеввал.
Значи най-благородният годеж или женитба е именно в този месец. В същото време по този начин ние получаваме отговор на подобни съмнения. Но въпреки това причината тези съмнения да достигнат до наши дни може да се обясни по следния начин:
Ако празникът Рамазан Байрам бъде в петъчен ден, то през този ден празниците стават два: единият - Рамазан, другият - самият празничен ден петък. По този начин в деня петък се кланят две молитви намаз. Едната на зазоряване, а другата - по обяд. Затова някои смятат, че времето между двете молитви е твърде кратко и не е редно да се правят годежи и женитби. Защото един годеж или сватба изисква време. Затова някои хора са се объркали и са казали, че това време е между двата празника Курбан и Рамазан Байрам, което е погрешно. Освен това не е забранен и годежът дори и в деня петък, когато съвпадат двата празника. Само че, имайки предвид времето, необходимо за организация и изпълнение на тържеството, някои са счели, че това време е съвсем малко. Няма нищо друго освен тази причина.
Това са нещата, за които се досещам в месец Шеввал.

Какво печелим от един път изречен Салават?

Posted by Admin събота, август 10, 2013, under ,, |

 Какво печелим от един път изречен Салават?




 Изречи 1 (един) Салават за Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем), и получаваш:
- 10 Благослова от Аллах за теб;
- 10 Награди (севап);
- 10 Грехове ти се изтриват;
- 10 пъти Аллах издига степените ти в Рая;
- 10 пъти ангелите молят прошка за теб;
-Застъпничеството на Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем)в Съдния Ден!

(Това всичко получаваш само за ЕДИН САЛАВАТ, а представи си какво получаваш, ако произнесеш 100 салавата)

Колко души днес ще произнесат салават за Пратеникът на Аллах (с.а.с)?

Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed.

***
Всевишният Аллах казва в Корана:
„Наистина, Аллах и Неговите меляикета благославят Пророка. О вие, които повярвахте! Благославяйте го и вие, и го приветствайте с мир!“ /33:56/

Аллах за Съдния Ден!

Posted by Admin събота, август 10, 2013, under ,,, |


Всевишния Аллах казва:
„И когато настъпи Голямото прииждане,
тогава в Деня човек ще си припомни за какво се е старал,
и Адът ще бъде показан на всеки, който вижда...
За който е престъпвал
и е предпочел земния живот,
обиталището е Адът.“

/Сура Ан-Назиат 34-39/

Ако ние сме доволни от Аллах..

Posted by Admin събота, август 10, 2013, under |

 

“Ако ние сме доволни от Аллах Теала, то и Аллах ще е доволен от нас“

(Мевлана Руми)

Грехове, които не могат да се изкупят с прошка и покаяние!

Posted by Admin събота, август 10, 2013, under ,,,,, |

Грехове, които не могат да се изкупят с прошка и покаяние!


(Извадка от лекцията „Съчетаване на добрини и злини”
на Шейх, доктор Сефер ибни Абдуррахман Ел-Хауалий)

Много хора се осланят на хадиса –петократната молитва е опрощение на греховете- а в същото време забравят друг хадис, а той е че някои неща не се опрощават с намаз, зекят, нито с оруч, това са междуличностните накърнявания,т.е. прегрешенията към рабите. Защото междуличностните наранявания не се изкупват с нищо друго освен с връщането им на притежателя или с отнемането на благодеяния от нарушителя. Затова, когато одумаш някого и нямаш възможност да му поискаш прошка, трябва да го похвалиш и споменеш с добро -разбира се в негово отсъствие, както си го одумвал в негово отсъствие- тъй като второто откупва първото. Обаче истинските губещи са онези, за които Аллах е казал: „… Кажи: “Губещите са онези, които ще погубят себе си и своите семейства в Деня на възкресението. Да, това е явната загуба!”
  • قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَة ِ[الزمر:15]
А същинската и най-голямата загуба е загубата в отвъдния свят, защото на този приземния свят има пари, злато, ипотеки и много други неща. И колко вярващи има, на които Аллах им е ограничил препитанието за изпитание, а на съдния ден какво ще прави човек, когато не ще има нищо друго освен благодеяния и злодеяния, Дженнет или джехеннем?! Ще се яви с тези благодеяния и те ще му бъдат сложени, а Аллах никого няма да ощети. След това ще пристъпим към поставянето – с позволението на Аллах- на везните. А учението на ехли сунне уел джемма /сунитите/ за вяра и потвърждаването на везните е такова, както ни е известил Пратеника /с.а.в.с./, че се състои от две платформи и че делата ще се мерят с него, а също така, че и хората ще бъдат мерени, както Аллах е казал: „Мярката през този Ден ще е справедлива. Чиито везни натежат -; тези са сполучилите.”
وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ [الأعراف:8]

 В друг айет казва: „А чиито везни олекнат, тези са се погубили -; в Ада ще пребивават вечно.” Ел-Муъминун-103
وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ [المؤمنون:103]

На друго място също казва: „Ще поставим Ние везните на справедливостта в Деня на възкресението, и никой не ще бъде угнетен с нищо. И [всяко дело] Ние ще прибавим, дори да е с тежест на синапено зърно. Достатъчни сме Ние за съдник.” Ел-Енбия-47
وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئاً وَإِنْ كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَى بِنَا حَاسِبِينَ [الأنبياء:47]

И също казва: „Който извърши добро, дори с тежест на прашинка, ще го види. И който извърши зло, дори с тежест на прашинка, ще го види.” Ез-Зелзеле-7,8
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ [الزلزلة:8]

Айетите и хадисите за везните показват една от основите на ехлисунне уел джемаа, а тя е сбора от благодеяния и злодеяния, притегляне и преимущество между тях. Например, може би човек да се яви с намаз, зекят, оруч, дори още повече, че може да се яви с борба съчетана със злодеяния или пък с борба и употреба на алкохол, както е в случая между Еби Мехджен Ес-Секафи и Саад ибни Еби Уекас. Аллах така е устроил човешката душа, че може да се очаква и добро и зло, и малцинство са тези, които са успели да се посветят на едното от тях.
Също така забелязваме, че и безверниците са устроени да обичат справедливостта и да ненавиждат насилието. Аллах е сътворил човешката душа доста гъвкава, за да приема доброто и злото и да могат да се съчетаят в нея. Това е една от мъдростите на Аллах, и изпитание от Аллах, за да я създаде такава. И както ни е известил Пратеника/с.а.с./: „Най искрените имена са Харис и Хамам”,
{أصدق الأسماء حارث وهمام  http://www.alhawali.com/tips.gif  }
защото човека постоянно възнамерява, мисли и действа, обаче какво ще бъде това действие? „Сред желанията на човека има желания от меляике и желания от шейтана…”,
{من الملك لمة ومن الشيطان لمة  http://www.alhawali.com/tips.gif  }
както е споменато в хадиса на Ибни Месууд. А това е и аргумента на ехли сунне уель-джемаа, че в душата на човека се съчетават и доброто и злото, съчетават се големи унищожителни грехове с забележителни благодеяния. Затова Пратеника /с.а.с./ казва: „Ще има такива, които на Съдния ден ще се явят с намаз, оруч, зекят, и в същото време едни проклинал, други обиждал,…”
(من يأتي يوم القيامة بصلاة وصيام وزكاة ويأتي وقد شتم هذا وسب هذا .. الخ)
 И в този ред на мисли Пратеника /с.а.с./ е казал: „Обиждането на мюсюлманина е злодеяние!”
{ سباب المسلم فسوق  http://www.alhawali.com/tips.gif   }
И колко много са онези, които обиждат хората с най-различни ругатни! Или се обръща към хората с определени прякори или пък на други приписва недостойни неща, на трети ограбва имуществото, на четвърти пролива кръв и т.н. Тези примери, всичките могат да се срещнат у един човек или само три от тях, или само два, или само една според богобоязливостта на човека, но по важното е, че това се среща. Пророка /мир нему/ "дава пример за интегриран мисловен образ, който от една страната върши добри дела  като молитви, пост и зекят, а от друга страна може да постъпи подло като обижда, набеждава, удря дори може и да пролее кръв". Тогава какво е решението? Взимат му се от добрините и се дават на огорчените и ако свършат добрините му преди да си разчистят сметките, се взема от греховете на угнетените и се приписват на угнетителя.  
Значи, има вариант да им даде от добрините си и пак да останат и за него, с което ще се спаси. Затова всеки един от нас -може да има нужда от много малко- ако знае, че може да навреди на хората в тяхното имущество, техния живот или тяхната чест, трябва колкото се може повече да трупа добрини, за да може да остане и за него нещичко. Разумен е онзи който разсъждава и мисли върху последствията. А що се касае до втория вариант, който е споменал Пратеника /с.а.в.с./, е да му свършат добрините преди да си е уредил сметките и все още да е длъжник, не е издължил дълговете си, а справедливостта пред Аллах, Който не ощетява никого е неотложна и в този случай се взема от прегрешенията на угнетените и се прехвърлят на угнетителите, а набедения може да бъде от хората на неморалност, прелюбодейство и разврат, които са в неблагоприятно положение, защото хадиса говори за това становище от  две страни, първо от страна на провалилите се и от страна на религиозните, които също имат грехове. И въпреки това техният хак /право/ в искането на възмездие не отпада и те също вземат от добрините му, та каква е ползата тогава? Радвал си се на благодатта дадена ти от Аллах на дуннята да можеш да се кланяш, докато другите са сеели разврат по земята и не са се пестели в извършването на прегрешения и какъв е резултата в крайна сметка, че се вземат от техните грехове и се преписват на теб –Аллах да ни пази от лош край- това е достатъчна заплаха за вярващия да си здържи езика и ръцете от посегателство над мюсюлманите. Както е казал Пратеника /с.а.в.с./ „Забранено /харам/ е за всеки мюсюлмани кръвта, честта и богатството на друг мюсюлманин!”    
{كل المسلم على المسلم حرام؛ دمه وماله وعرضه  http://www.alhawali.com/tips.gif  }
Ако тези забрани бяха взети под внимание и бе им отдадено нужното в личния живот, и бяха спазвани зорко от мюсюлманите, то днешното им положение би било доста по-различно, обаче болшинството от хората се отнасят към тях с пренебрежение, така че не ги броят за грехове... Затова много зорко внимавайте!

Превод: Али Тузлин
Източник:( http://www.noorbg.net/Articles/Sins.html)

Ползите от изричанаето на салaват!

Posted by Admin петък, август 09, 2013, under ,,, |

Ползите от изричането на салaват (благослов) за  Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем):

Салават за Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем):

❀ Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. ❀
 
 Всевишният Аллах казва в Корана:„Наистина, Аллах и Неговите меляикета благославят Пророка. О вие, които повярвахте! Благославяйте го и вие, и го приветствайте с мир! /33:56/ “
 Изречи 1 (един) Салават за Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем), и получаваш:
- 10 Благослова от Аллах за теб;
- 10 Награди (севап);
- 10 Грехове ти се изтриват;
- 10 пъти Аллах издига степените ти в Рая;
- 10 пъти ангелите молят прошка за теб;
 -Застъпничеството на  Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем)в Съдния Ден!

(Това всичко получаваш само за ЕДИН САЛАВАТ, а представи си какво получаваш, ако произнесеш 100 салавата)
Колко души днес ще произнесат салават за Пратеникът на Аллах (с.а.с)?
❀Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. ❀
***


 Хадиси:

Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи ве селлем) е казал:

„Който произнася много салават за мен, тревогите му изчезват, греховете му се опрощават.“
(Тирмизи)
***
 “Който изрече един салават за маен, Аллах и мелякетата Му ще изрекат 70 благослова за него.“
/И.Ахмед/“
***
„Моето застъпничеството ще заслужи онзи, който изрича салават за мен.“
/Тирмизи/
***
„В Деня на възкресението, най-близо до мен ще е онзи, който е произнесъл най-много салават за мен.“
[Тирмизи]

***
„В петък който произнесе 80 салавата за мен, ще му бъдат опростени греховете за 80 години.“
(Шир'а)
***
“В нощта срещу петък и през деня който изрича много салават за мен, ще се застъпя за него.“
(Бейхаки)
***
„Онзи, който изрича 100 салавата на ден, в Съдни ден ще е бъде заедно със шехидите.“
(Таберани)
***
“Който произнася 1000 салавата на ден, няма да умре преди да види Дженнета.“
(Ибни Шахин)
***
„Който изрича салават за мен, и мелякетата изричат за него.Който продължава да изрича, и мелякетата продължават.И вече който иска малко, който иска много да изрича.“
(Ибн Мадже)
***
„Дуата е със завеса.Щом се произнесе салават за мен, завесата се къса и дуата се приема.“
(Таберани)
***
„Който е забравил какво искаше да каже, нека да произнесе салават селям за мен, и ще се сети.“
(Ибни Сюнни)
***
Който изрече един салават за мен, Аллах Теаля го омилостивява десет пъти, изтрива десет от греховете му, и увеличава десет пъти степените му. (Несаи)
***
„Който сутин и вечер изрича по десет салавата, в Съдния Ден ще се застъпвам за него.“
(Таберани)
***
„Да бъде презрян онзи, който след като чуе името ми, не произнася салават за мен.“
(Тирмизи)
***
„Скъперник на скъперниците е онзи, който чува да се споменава името ми, но не произнася салеват за мен.“
(Тирмизи)
***
„Онзи, който изписва името ми в книгата си, и после добавя селям и благослов за мен (саллеллаху алейхи ве селлем), докато името ми е в тази книга, ангелът ще иска прошка за него.“
[Табарани]
***
„Споменавайте ме в началото, по средата и накрая на думите си!“
(И.Неджджар)
***
От Анас /радияллаху анх/, се предава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“По-често изричайте салават (благослов) върху мен в петък през деня и през нощта (четвъртък срещу петък), защото онзи, който (веднъж) изрече салават (благослов) за мен, Аллах ще го благослови за това десет (пъти).”
/ал-Бейхаки в “ас-Сунан” (3/249)/
***

Салават в дуите:

“Между Аллах и дуата има завеса, щом се прочете салават, завесата се вдига и дуата се приема.“
(Таберани,Абу-ш-шейх)
 В началото и на края на дуата, трябва да салеват да се прочете.Аллах Теаля приема салевата.А щом началото и края на дуата се приема, би трябвало и средата да се приеме.

Кога и къде НЕ може да се чете салават според сунната?

-При влизане и излизане от тоалетна.
-При реклама на стока
-При извършене на грях и харам напр: при пиене на алкохол и гледане на харам.
-При колене на животно (Кава се Бисмилллях, Текбир и т.н но не и салеват)
-При кихане (казва се „елхамдулиллях“ но не и салават)
-При гледане на изумителна глека (Напр. когато кава Уау - нещо учудващо)
-При започване на хранене (Казва се Бисмилллях, но без салават.Един хадис гласи: „ В началото на храненето, при колене на животно, и при кихане салеват не четете!) (Бейхаки)
-При четене на Корана салеват не се изрича (дори и да се споменава името на Пратеника /с.а.с/, не четете салеват)
-Когато се слуша хутбе салеват не се изрича ((дори и да се споменава името на Пратеника /с.а.с/, не четете салеват)
***
На въпроса: След смъртта ти, ще ти се съобщава ли?Отговори:
Телата на пратениците не изгниват от пръстта.Ако един вярващ прочете салават за мен, един ангел ми съобщава: „Еди кой си те благослови“.
(Иб Мадже)



♥Ramazan Bayramınız Mübarek olsun! ♥

 


 ♥Ramazan Bayramınız Mübarek olsun! ♥

Güzellik, birlik, beraberlik dolu, daha güzel ve mutlu bir Kurban Bayramı diliyoruz. Büyüklerimizin ellerinden küçüklerimizin gözlerinden öpüyoruz...

ೋ Ramazan Bayramınız Mübarek olsun! ೋ

 

  ೋ Ramazan Bayramınız Mübarek olsun!  ೋ

 Ramazan Bayramınızın da böyle bir neşeyle gelmesi ve tüm ailenizi sevince boğup evinize bereket getirmesi dileğimizle
 Evinize Gül Kokusu Essin Kalplerinize ALLAH iyilik versin Bu bayramdada Elerimiz herzamanki gibi Mutlulukla Birleşsin. Ramazan bayramınızı Kutlarım

Ramazan Bayramınız kutlu olsun!

Снимка 
 
 

 Ramazan Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı, yuvanız bereketli olsun...
 
 

Ramazan Bayramınız Mübarek olsun!

Ramazan Bayramınız Mübarek olsun! 

 

 ♥Tüm yürekler sevinç dolsun, umutlar gercek olsun,acılar unutulsun,dualarınız kabul ve bayramınız mübarek olsun.♥

 

Ramazan Bayramınız Mübarek olsun!

 

 Ramazan Bayramınız Mübarek olsun!


 Mübarek Ramazan Bayramınızı tebrik eder hayırlara vesile olmasını dileriz. Buhayırlı günde dualarınız kabul olsun. Dualarınızı eksik etmeyin…

ЧЕСТИТ РАМАЗАН БАЙРЯМ НА ВСИЧКИ МЮСЮЛМАНИ!

 

 ***
По пътя на Аллах раздай,
Здраве и берекет пожелай!
Че на този светъл ден,
Да бъдеш благословен!
 
♥*''*♥ЧЕСТИТ РАМАЗАН БАЙРЯМ НА ВСИЧКИ МЮСЮЛМАНИ,НЕКА АЛЛАХ ДА НИ ПРОСТИ И ДЖЕННЕТА ДА НИ ВЪВЕДЕ♥*''*♥

Честит Рамазан Байрям!

Честит Рамазан Байрям!




ೋ О, Аллах! Така, както след Рамазан се радваме на Байрям, нека и след оруча да се радваме на Дженнета.ೋ
Амин!



Честит ти Байрям!

 

 ★Байрямите са берекет, надежда и радост.
И нека Аллах молитвите ти да приема, и с обичаните ти хора да не те разделя.
★Честит ти Байрям! ★

Честит Рамадан Байрям!

 


 Честит Рамадан Байрям!

★..Аллах да ни прости и озари сърцата, лицата и домовете ни със светлината на опрощението Си иншаллах!
Амин!..★

ೋ Честит Рамазан Байрям !ೋ






 ೋ Честит Рамазан Байрям!ೋ




 ೋ Честит Рамазан Байрям!ೋ
И нека...
С вяра в сърцето,
С усмивка на лицето,
Берекят в къщата ти да не липсва
Любовта в дома ти да не утихва.
Честит ти Байрям!

★Честит Рамазан Байрям на всички мюсюлмани!★

★Честит Рамазан Байрям на всички мюсюлмани!★

Снимка: ★Честит Рамазан Байрям на всички мюсюлмани!★

ೋ О, Аллах! Така, както след Рамазан се радваме на Байрям, нека и след оруча да се радваме на Дженнета.ೋ
Амин!

ೋ О, Аллах! Така, както след Рамазан се радваме на Байрям, нека и след оруча да се радваме на Дженнета.ೋ
Амин!

✯ Какво се прави на Рамазан Байрям ✯

✯ Какво се прави на Рамазан Байрям ✯

Снимка: ✯ Какво се прави на Рамазан Байрям ✯
Според сунната на Пратеникът на Аллах (с.а.с):
• Да станем рано;
• Да вземем на гусл абдест;
• Да използваме мисвак;
• Да облечем чисти и нови дрехи;
• Ходене и връщане пеша до джамия;
• Да сме усмихнати и показваме радостта си;
• Да поздравяваме със Селям;
• Да дадем на садака;
• Да подпомагаме в работата на хора служещи на исляма;
• Да сдобряваме на скарани;
• Да посетим приятели и им занесем подаръци;
• Да посещаваме гробищата на близки и приятели;
• Да хапнем фурми преди да излезем за сабах намаз;
Енес ибн Малик(р.а.), казва:
„Пратеникът на Аллах (с.а.с) не излизаше в деня на Рамазан Байрам, докато не хапне фурми, и ги ядеше в нечетен брой”.
/Бухари/
***
Ибн Омар ( р.а. ) казва:
"Пратеникът на Аллах (с.а.с) излезе в деня на байрама, и кланя намаз от два рекята, като не кланя (друг намаз) преди и след него”.
/ал-Бухари/
***
Позволено е да покажем радостта си на Байрям с музика и танци.Следния хадис потвърждава това:
“Когато Абу Бекир (р.а.) е посетил дома на дъщеря си Айше (р.а.), видял как две наложници свирят на дайре, а Айше (р.а.) танцувала.Те възхвалявли със сага смелостта и подвизите на Ансарите.Абу Бекир (р.а.) решил че не уместно в дома на Пратеникът на Аллах (с.а.с) да се вършат подобни действия, и ги приканил да спрат. Но на сватби и байрями е било допустимо жените да свирят на дайре, затова Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал на Абу Бекир (р.а.):
“Остави ги (не им пречи), всяко племе си има празник, а това е нашият празник. Байрамът е ден за радост и веселие.“
 (Бухари)
***
Рамазан Байрям се празнува не защото е свършил Рамазана, а защото Аллах ни е благословил и ни опростил греховете (иншаллах).
Пратеникът на Аллах (с.а.с) разказва:
“След като на Байрам вярващите се събират по джамиите за Байрям намаз, Аллах Теаля пита меляйкетата?
“Какво следва след една довършена работа?“- 
Те отговарят: “Получаване на възнаграждение“
Тогава Аллах Теаля казва: „Бъдете свидетели, че Аз давам благословията и опрощението Си на онези, които са държали оруч на Рамазан и са кланяли намаз.О, раби Мои! Искайте днес от Мен, и в името на могъществото и величието Ми, Аз ще ви дам каквото поискате.“
/Бейхаки/
***
Голям севап е да се правят посещения на мюсюлмани само заради Аллах.
(Посещавай хората за да не те забравят. Но не го прави често, за да не им омръзнеш!)
Един хадис гласи:
“Когат някой отива на гости на един приятел в селото, Аллах Теаля изпраща един ангел при него, който го пита:
- Къде отиваш така?
- Имам си един приятел в селото. Отивам да го посетя.
- Отиваш защото ти е помогнал или услужил с нещо ли?
- Не, ще го посетя само в името на Аллах. 
- Добра новина за теб! Мен Аллах Теала ме изпрати. За това, че без  никакви очаквания, отиваш на посещение на приятеля си, ти стана достоен за обичта на Аллаху Теала.
 [Хаким]
***
Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал:
Който посещава ислямски учен, все едно е посетил мен.“
(Таберани)
***
Много е важно днес скарани братя и сестри да се сдобрят или някой друг да ги сдобри.Не е добре (сърдитостта) да продължава повече от три дена.В следния хадис се казва:
Пратеникът на Аллах (с.а.с) каза:
“-Не прекъсвайте връзките по между си!
- Не обръщайте гръб един на друг!
- Не хранете вражда и омраза помежду си! 
- Не си завиждайте!
- О, раби на Аллах, бъдете братя!
Не е халал, ако един мюсюлманин се сърди и страни от друг мюсюлманин.“
(Бухари)

Аллах да приеме от всички ни!

Според сунната на Пратеникът на Аллах (с.а.с):

• Да станем рано;
• Да вземем на гусл абдест;
• Да използваме мисвак;
• Да облечем чисти и нови дрехи;
• Ходене и връщане пеша до джамия;
• Да сме усмихнати и показваме радостта си;
• Да поздравяваме със Селям;
• Да дадем на садака;
• Да подпомагаме в работата на хора служещи на исляма;
• Да сдобряваме на скарани;
• Да посетим приятели и им занесем подаръци;
• Да посещаваме гробищата на близки и приятели;
• Да хапнем фурми преди да излезем за сабах намаз;
Енес ибн Малик(р.а.), казва:
„Пратеникът на Аллах (с.а.с) не излизаше в деня на Рамазан Байрам, докато не хапне фурми, и ги ядеше в нечетен брой”.
/Бухари/
***
Ибн Омар ( р.а. ) казва:
"Пратеникът на Аллах (с.а.с) излезе в деня на байрама, и кланя намаз от два рекята, като не кланя (друг намаз) преди и след него”.
/ал-Бухари/
***
Позволено е да покажем радостта си на Байрям с музика и танци.Следния хадис потвърждава това:
“Когато Абу Бекир (р.а.) е посетил дома на дъщеря си Айше (р.а.), видял как две наложници свирят на дайре, а Айше (р.а.) танцувала.Те възхвалявли със сага смелостта и подвизите на Ансарите.Абу Бекир (р.а.) решил че не уместно в дома на Пратеникът на Аллах (с.а.с) да се вършат подобни действия, и ги приканил да спрат. Но на сватби и байрями е било допустимо жените да свирят на дайре, затова Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал на Абу Бекир (р.а.):
“Остави ги (не им пречи), всяко племе си има празник, а това е нашият празник. Байрамът е ден за радост и веселие.“
(Бухари)

***
Рамазан Байрям се празнува не защото е свършил Рамазана, а защото Аллах ни е благословил и ни опростил греховете (иншаллах).
Пратеникът на Аллах (с.а.с) разказва:
“След като на Байрам вярващите се събират по джамиите за Байрям намаз, Аллах Теаля пита меляйкетата?
“Какво следва след една довършена работа?“-
Те отговарят: “Получаване на възнаграждение“
Тогава Аллах Теаля казва: „Бъдете свидетели, че Аз давам благословията и опрощението Си на онези, които са държали оруч на Рамазан и са кланяли намаз.О, раби Мои! Искайте днес от Мен, и в името на могъществото и величието Ми, Аз ще ви дам каквото поискате.“

/Бейхаки/
***
Голям севап е да се правят посещения на мюсюлмани само заради Аллах.
(Посещавай хората за да не те забравят. Но не го прави често, за да не им омръзнеш!)
Един хадис гласи:
“Когат някой отива на гости на един приятел в селото, Аллах Теаля изпраща един ангел при него, който го пита:
- Къде отиваш така?
- Имам си един приятел в селото. Отивам да го посетя.
- Отиваш защото ти е помогнал или услужил с нещо ли?
- Не, ще го посетя само в името на Аллах.
- Добра новина за теб! Мен Аллах Теала ме изпрати. За това, че без никакви очаквания, отиваш на посещение на приятеля си, ти стана достоен за обичта на Аллаху Теала.

[Хаким]
***
Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал:
Който посещава ислямски учен, все едно е посетил мен.“
(Таберани)
***
Много е важно днес скарани братя и сестри да се сдобрят или някой друг да ги сдобри.Не е добре (сърдитостта) да продължава повече от три дена.В следния хадис се казва:
Пратеникът на Аллах (с.а.с) каза:
“-Не прекъсвайте връзките по между си!
- Не обръщайте гръб един на друг!
- Не хранете вражда и омраза помежду си!
- Не си завиждайте!
- О, раби на Аллах, бъдете братя!
Не е халал, ако един мюсюлманин се сърди и страни от друг мюсюлманин.“
(Бухари)

Аллах да приеме от всички ни!

Кои хора ще изкара Аллах от Джехеннема!

 Кои хора ще изкара Аллах от Джехеннема!

 

Тирмизи в книгата си “Джехенем 9, (2597)“ предаден от Енес /р.а./ казва:
“Пратеникът на Аллах (Саллаллаху алейхи ве селлем) каза:
“Всемогъщия и Великия Аллах казва:“
“ Изкарайте от Джехеннема онзи, който Ме е прославял (със зикр) един ден, или се е боял от Мен заради нещо.“
/Тирмизи в книгата си “Джехенем 9, (2597)“/

Пояснение:
1.В хадиса “един ден“ означава - част от времето, част от живота.Има се впредвид, че ако един вярващ е споменавал Аллах дори за някой даден момент, трябва д се знае, че това няма да остане без резултатно, и ако е бил в Джехеннема заради греховете си, онези хвалебствени думи ще го изкаратот Джехеннема.
Тиби отбелязва, че при изричането на тези хвалебствени думи (зикр) от хадиса, човек трябва да е бил “искрен с пълна вяра в сърцето.“ Има и неверници, които без вяра също произнасят такива слова.Пратеникът на Аллах (с.а.с) казва:“Всеки, който искрено от сърце произнася // مَنْ قَالَ َ اِلَهَ اَِّ اللّهَ خَالِصاً مِنْ قَلْبِهِ دَخَلَ الْجَنَّةَ  //  „Lâilâhe illallah“ (Освен Аллах няма друг иллях), той ще влезе в Дженнета.

2.“Заради нещо" може и като “абсолютнен страх“ да се разбере.Означава, да се откажеш от вършенето на даден грях, заради стараха си от Аллах.В сура Ан-Назиат 40,41 Всемогъщия Аллах казва:
„За който се е страхувал да не застане пред своя Господ [с грях] и е въздържал душата от страстта, обиталището е Раят.“В резултат от страха човек се въздържа от грехове, а това води до подчонение на Аллах.
[İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/518.]

Tags

Blogger templates

Translate

Blog Archive