Споменаване на Аллах и четене на Коран

Posted by Admin вторник, май 29, 2012, under , |



Споменаване на Аллах и четене на Коран


С нарастване на вярата на вярващия, нараства и неговата връзка с Всевишния Аллах, зова към Него, молбите за удовлетворяване на потребностите, за опрощаване на греховете и на лошите постъпки, извисява степента на този вярващ в Отвъдния живот. Аллах е Прещедър, Великодушен, Той обича да Го молят молещите. Преславният Аллах е казал:

"И когато Моите раби те питат за Мен - Аз съм наблизо, откликвам на зова на зовящия, когато Ме позове. Нека и те Ми откликнат, и нека вярват в Мен, за да се напътят."

(Сура Ал-Бакара: 186)


Аллах отвръща на зова, когато е за добро на раба, и му въздава за този зов.
Една от чертите на вярващите е, че много споменават Всевишния Аллах - и денем и нощем, и тайно и явно. Те възвеличават Всевишния Аллах с различни форми на прослава и споменаване като например думите:

СубханАллах (Преславен е Аллах)

Елхамдулиллях (Хвала на Аллах)

Ля иляхе илляллах (Няма друг бог освен Аллах)

Аллаху Екбер (Аллах е Най-велик)
и други.

Затова Всевишният дава велика отплата и обилно въздаяние.
Пратеникът Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) е казал:

"Начело на посветилите се!" Попитали го: "А кои са посветилите се, о, Пратенико на Аллах?" Отговорил: "Мъжете и жените, които много споменават Аллах."

(Муслим)


Преславният Аллах е казал:

"О, вярващи, често споменавайте Аллах!"

(Сура Ал-Ахзаб: 41)


"И споменавайте Ме, за да ви споменавам и Аз, и благодарете Ми, и не Ме отхвърляйте!"

(Сура Ал-Бакара: 152)


Споменаване на Аллах е и четенето на Свещения Коран. Всякога, когато рабът увеличава четенето на Корана и размисля върху него, нараства неговата степен при Аллах.

Можете да четете Коран онлайн от тук

Tags

Blog Archive

Blogger templates

Translate

Blog Archive